Saturday 20 October 2012

توریست

من از قدیم معتقد بودم ایران رو میشه از توریسم خرجش رو در اورد، نه نفت میخواد ، نه گاز ، نه معدن ، هیچی.  همین توریست کافیشه.
لاهیجان - ایران

ما شاالله این ممکلت انقدر غنیه از همه نظر : زیبایی های طبیعی کوه جنگل دشت صحرا رودخونه دریا دریاچه همه جورش رو داریم ، از نظر تاریخی هم که خدا بده برکت کم و کسری نیست  از تخت جمشید و شهر سوخته گرفته تا هر گوشه ایی که برید یه ساختومنی هست حد اقل یکی دو هزار سال قدمت داره ، ساختمونه پونصد ششصد ساله و خلاصه زیر هزار سال که خدا بده برکت فراووون داریم.
از لحاظ مذهبی هم که برا همه مذاهب تو کشور جای دیدنی داریم از مسجد و امام زاده  تا کلیسا و اتش کده خلاصه با هر دین و مذهبی که بیاد ایران جای دیدنی براش هست 
توریست پزشکی – درمانی هم که با این همه پزشک حاذق و بیمارستان چه رونقی میتونه داشته باشه – حتی کلی اب مهدنی و اب گرم وووو هم که داریم.
توریست ورزش هم که با توجه به چهار فصل بودن و تنوع اب و هواییمون از اسکی روی برف و روی چمن و روی اب و روی شن ، قایق رانی ، کایت ، و خلاصه همه ورزش امکاناتش بصورت طبیعی فراهمه 

فقط و فقط چیزی که کم داریم مدیریته و مدیریته و مدیر دلسوز
وگرنه سرمایه اش توی ایران هست ، دانشش هست ، همتش هم هست . همه چیزش از نوع خوب ایرانیش. چه اشتغالی بوجود بیاره و چه سیلی از توریست سرازیر بشه و درامد ارزی که اباد میکنه .
یکم این نظر تنگی ها رو کنار بزارند و چند تا مدیر دلسوز و یه سیاست گزاری ساده و با ثبات ف هیچی دیگه دولت لازم نیست انجام بده ، فقط دخالت نکنه و بزاره خود این سیستم کارش رو بکنه.

ایران - لاهیجان

جای همه خالی سه روزه ایران رفتیم و شمال بودم، لاهیجان زیبا و بندر انزلی و خزر زیبا . هرچی بگم کم گفتم از این زیبایی .

No comments: